Giver det mening at reklamere på nettet uden at have en webshop?

Mar 8, 2013 by

Internettet vinder frem som medie overalt og i stort set alle brancher. I hvert fald alle brancher der har med forbrugerne at gøre. Det er populært at starte diverse webshops og derefter køre annoncer med f.eks. adwords. Det hele gælder om at få annonceringen til at konvertere til salg, til en pris der er så lav at det giver overskud. Man kan også købe bannerannoncer og spore hvor mange salg der kommer fra en specifik udbyder.

Men giver det mening at reklamere for produkter på nettet med henblik på salg, uden at have muligheden for at kunne sælge, direkte på nettet?

Mange vil sige nej, men for Flemming der sælger forskellige former for egetræsmøbler der er det naturligt ikke at have en webshop. Flemming viser sine varer på nettet, men bestilling foregår ofte i hans butik i Bogense, eller ved personlig kontakt. På den måde bliver salgene ikke bare noget der sker i et automatiseret system, men sker derimod ved personlig kontakt, hvor Flemming netop kan lære sine kunder at kende, og på den måde få et langt bedre indtryk af hvad kunderne efterspørger. Og det er faktisk et spændende udgangspunkt i en internetverden hvor andre går meget op i at kunderne skal betjene sig selv, og at det gælder om at bruge så lidt tid som overhovedet muligt på hver kunde.

Og indenfor møbelbranchen, i dette tilfælde egetræsmøbler, der er det super interessant for den lille nicheforretning at vide hvad kunder efterspørger, og den personlige betjening hjælper med til præcis dette.

Related Posts

Tags

Share This