Tøj til børn er en svær branche online, Uglemor.dk har taget kampen op

Nov 30, 2012 by

Børnetøj på nettet er et forretningsområde med stor omsætning. Der findes både store og små shops og der sælges for mange millioner hvert år. Konkurrencen er hård og det er svært at få opmærksomhed blandt de mange og store online shops med børnetøj.

I dag vil jeg se nærmere på en nystartet shop der bl.a. sælger diverse hagesmække, nemlig uglemor.dk.

Uglemor.dk er en nystartet shop hvor fokus er på kvalitet og dansk design. Dermed går shoppen imod strømmen af masseproduceret børnetøj fra bl.a. Kina, da tøjet his Uglemor også er produceret i Danmark, for størstedelen af udvalget.

Men kan disse små nicheshops klare sig i konkurrencen med de helt store? Jeg har talt med medstifter af uglemor, Mick Stjernelykke, om målsætninger og konkurrencesituation.

Mick fortæller om Uglemor:

Uglemor.dk er en nicheshop med dansk design og dansk fremstilling, det er grundlaget for vores opstart og det er det vi ønsker at fortsætte med. Vi skal ikke op og sælge for millioner hvert år og importere en masse billigt tøj af svingende kvalitet. Vi vil selvfølgelig gerne udvide forretningen og forøge vores salg år for år, men vi ønsker stadig at være den lille nicheshop, med den bedste kvalitet.

Det store spørgsmål er om der er plads til flere webshops med børnetøj, men det mener Mick bestemt der er:

Der er mange om buddet og konkurrencen er hård, ønsker man at slå de største af pinden og overtage markedsandele i stor stil, ja så er man på en svær opgave. Men når man driver en shop fordi man har en passion for det man sælger og ikke kun har en målsætning om profit, så er det selvfølgelig lettere.

Vi har ikke en bestyrelse eller nogle ejere der siger vi skal øge omsætningen måned for måned. Vi arbejder med fremstilling og salg af børnetøj fordi vi brænder for det, og selvfølgelig er der et lille hul i markedet til os.

Branchen for salg af børnetøj er generelt en branche hvor der starter mange webshops op hvert år, og mange lukker igen. Mange startes af kvinder som drømmer om at sælge børnetøj, men de har det svært da mange mangler helt basal viden om SEO, online marketing generelt og andre tekniske ting, men her har uglemor en fordel, Mick fortæller:

Udover uglemor som jeg er medstifter af, driver jeg sammen med to kollegaer et Webbureau hvor vi bl.a. laver søgemaskineoptimering, webshops og online markedsføring. Det betyder vi har et rigtigt godt udgangspunkt når det kommer til det at starte en forretning op på nettet, da vi ikke først skal til at begå en masse fejl for at lære, men allerede har stor viden om flere af de vigtige discipliner der er indenfor webshop branchen.

Det bliver spændende at følge endnu en børnetøjsshop, og se hvordan de klarer sig i et af de markeder online med allermest konkurrence.

Related Posts

Tags

Share This